sunnuntai 25. lokakuuta 2015

Tammen Kultaiset

Tänään päätin vieroittaa itseäni kirppareista ja käydä vain kirjastossa. Jatkossa pitää harkita sitäkin kahteen kertaan - onnistuin tekemään löytöjä nimittäin sieltäkin.

 Poistokirjoista nappasin mukaan suht hyväkuntoiset Tammen Kultaiset kirjat 50c/ kpl
24 - Mikä minusta tulee
88 - Possun hauskat vieraat
99 - Suuri Intiaani ja pieni intiaani
Nämä olivat vuosilta 1989-1992.

Näihin vanhoisin Tammen kultaisiin törmää harvemmin ja hinnat saattavat olla 5e/kpl huonokuntoisissakin. Niimpä ostan jos halvalla saan ja jos laatu ei miellytä / kirjan sivuille on piirretty yms, käytän osan kirjan kuvituksesta tekemiini onnittelukortteihin. Nämä olivat sen verran hyvässä kunnossa, että taidan pitää nämä tälläisinään, jos löydän edukkaasti samat jostain ostan sitten ehjemmät versiot kokoelmiini. Jotenkin vierastan noita kirjaston kirjoja keräilyssä, mutta tyydyn niihin, jos en vastaavia ole aikoihin missään muuallakaan nähnyt.

Possun hauskat vieraat on ollut minulla lainassa kirjastosta varmaan jo lapsena, tuttu satu! Niku possulla oli tulossa synttärit ja hän vahingossa antoikin ovelle tulleille "kerjääjille" kaikki ruokansa. Onneksi vieraat kuitenkin palasivat mukanaan herkkuja ja juhlat saatiin järjestettyä. Ihana satu!

Kaksi seuraavaa olivatkin oudompia, mutta aivan ihanat kuvitukset!

 Mikä minusta tulee
Miten ihana kirja pikku pojasta ja haaveammateista!

Suuri Intiaani ja pieni intiaani
Ja niin opettavainen tämäkin!

Näissä on ihanan lyhyitä satuja (lukea toiselle) verrattuna Disneyn kirjoihin, joita olen myös kerännyt kaapit täyteen :)

2 kommenttia:

  1. Teilläpäin on kyllä hurjia hintapyyntejä, kun huonokuntoisestakin kirjasta pyydetään viittä euroa! Huh sentään ja mä kun olen pitänyt neljää euroakin kovana hintana ihan ok kunnossa olevista.. Olen kans keräillyt jo aika kasan näitä Tammen kultaisia kirjoja, sillä nämä ovat aika ihania :) Halvimmillaan olen ostanut näitä 10 sentin kappalehinnalla ja kalleimmasta olen varmaan maksanut kaksi euroa. Saishan näitä löytyä lisääkin kirpparilta edullisesti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kun löytyisikin 10 sentillä. Täälä on hinnat taivaissa, silloin harvoin kun noita missään näkee. Omani taitavat suurin osa olla omasta lapsuudesta, kaipailisin toki myös muita.

      Poista